Zelené potraviny v období těhotenství a kojení

Pokud Mladý ječmen GW či Chlorellu Pyrenoidusu GW již
dlouhodobě užíváte ještě před početím, máte jistotu, že většina škodlivin je z
Vašeho organismu již odstraněna a užívání zelených potravin během těhotenství i
kojení nepřerušujte.

Zelené potraviny dokonale nahrazují různé multikomplexy
vitamínů a minerálů určené pro těhotné ženy a kojící matky.

Navíc, jak Mladý ječmen GW, tak i řasa Chlorella Pyrenoidosa GW působí jako
adaptogeny, to znamená, že harmonizují činnost jednotlivých orgánů a systému v
těle. A to je nutné ohlídat především v tak náročných obdobích, jakými jsou
doba těhotenství a kojení.

Pokud chcete zelené potraviny začít užívat v době těhotenství a kojení, také se
nemusíte ničeho obávat. Jedinou komplikací může být příliš razantní zahájení
užívání řasy v době pokročilejšího těhotenství, kdy rostoucí plod má již v těle
matky obsazeny všechny volné prostory a nechce se mu o ně příliš dělit s
vlákninou řasy. V tomto případě je nutné začínat s užívání řasy velmi pozvolna
(viz odkaz dávkování), aby „souboj o místo“ mezi těmito životními radostmi
neodnášela budoucí maminka nepříjemnými pocity.

U Mladého ječmene, vhledem k tomu, že vlákninu neobsahuje, můžete začít
dávkování rychleji.

V období kojení lze zelené potraviny nasazovat bez obav podle běžných schémat.
Rozhodně se nemusíte obávat skutečnosti, že se zahájením užívání zelených
potravin v době těhotenství a kojení, kdy dochází k vyššímu uvolňování
jedovatých látek z Vašeho organismu, ohrozíte plod či miminko. K vylučování
těchto látek z těla dochází především přes ledviny a stolici, částečně přes
pokožku. Nijak významně se nezvyšuje ani podíl škodlivin v mateřském mléce.

Naopak, živiny ze zelených potravin přechází do mateřského mléka a s nimi i
spousta energie a dobré nálady, což jistě na svém miminku budete pozorovat. A
kdyby náhodou bylo Vaše miminko příliš v noci čilé, zkuste si zelené potraviny
brát nejpozději kolem 16 hodiny odpolední, aby příliš energie dodané miminku
neznamenalo pak Vaše nevyspání.

Těhotenství i doba kojení jsou nesmírně náročnými obdobími v životě ženy.
Zátěž, která je na jejich organismus kladena, je velmi vysoká a vyžaduje
komplexní a dostatečný přísun živin, prevenci poruch imunitního systému,
zmírnění různých nepříjemných pocitů a příznaků, které mohou těhotenství
provázet. Všeobecně je známo, že čím je dítě déle kojené, tím lépe prospívá, je
méně nemocné a významně se posiluje vztah mezi ním a matkou. Je dobře, že v
posledních letech se dlouhodobé kojení stalo „módou“ a že velmi přibývá
maminek, které kojí déle jak půl roku i rok. Tím větší je to ale zátěž pro
organismus těchto maminek.

Zelené potraviny jsou ideální možností jak organismus na těhotenství připravit,
samotné těhotenství si pak v pohodě vychutnat. Usnadní Vám i průběh porodu a
rekonvalescenci po porodu a zabezpečí pro období kojení i dostatek živin jak
pro Vás, tak i pro Vaše miminko. Od toho se pak odvíjí i Vaše dobrá nálada
a skvělá kondice. Miminko to od Vás odkouká a zapamatuje si na celý život, že
to „zelené“, co maminka pije a polyká je určitě velmi dobré, protože
je to ta nejhodnější a nejkrásnější maminka na světě. A bude to chtít samo také
vědomě vyzkoušet.

Tak neváhejte a tu radost dopřejte sobě i Vašemu miminku !

zdroj: MUDr. Miloslav Lacina